ПРАВИЛА И МЕРКИ ЗА ГАРАНТИРАНЕ НА ОТВОРЕН ДОСТЪП ДО ИНТЕРНЕТ

ПРАВИЛА И МЕРКИ ЗА ГАРАНТИРАНЕ НА ОТВОРЕН ДОСТЪП ДО ИНТЕРНЕТ НА НЕТБОКС ЕООД

в изпълнение на разпоредбите на Регламент (ЕС) 2015/2120, от 25.11.2015 г., за определяне на мерки, гарантиращи достъпа до отворен интернет

Настоящите правила и мерки са в съответствие с Договора и Общите условия за взаимоотношенията с крайните потребители на НЕТБОКС ЕООД (ОПЕРАТОРА) и обвързват ОПЕРАТОРА в отношенията му с крайните потребители – физически или юридически лица, относно услугата достъп до интернет на основание сключен индивидуален договор. Прилагат се за всички договори, които ОПЕРАТОРА сключва със свои потребители – физически и юридически лица на услугата Достъп до Интернет, самостоятелно или в комбинация с други електронни съобщителни услуги. Всеки един заинтересуван потребител има право и би могъл да се позове и да препрати към тях по повод отношенията си с ОПЕРАТОРА. Последният се задължава да изпълнява задълженията си по предоставяне на услугата, при спазване на настоящите правила и мерки и при стриктно спазване на всички нормативни изисквания относно управлението на трафика и поддържането на качеството на услугата. Услугата се предоставя по технология FTTB, FTTH и/или LAN свързаност. Ползването на услугата не е обвързано с ползване на крайни устройства, предоставени от ОПЕРАТОРА. Абонатите могат да ползват устройства, съответстващи на изискванията към тях в Закона за техническите изисквания към продуктите и на техническите спецификации на интерфейсите за свързване.

  1. С публикуване на настоящите правила и мерки, ОПЕРАТОРЪТ информира абонатите, че предоставя услугата достъп до интернет със следните определения за скорост:

  • рекламирана скорост – скоростта, рекламирана от ОПЕРАТОРА в означаването на услугата, оферти, уеб страницата

  • максимална скорост- скоростта, която Абонатът може да очаква да получи за определен период от време

  • минимална скорост – най-ниската скорост, която Абонатът може да получи по договора за достъп до Интернет

  • обичайно налична скорост – обичайно налична скорост е скоростта, която абонатът следва да очаква да получава през по-голямата част от времето при достъпа си до услугата

Рекламирана скорост – Download/Upload

Максимална скорост Download/Upload

Минимална скорост Download/Upload

Обичайно достижима скорост Download/Upload

50 Mbps (50/10Mbps)

(60/15Mbps)

(20/5Mbps)

(45/9Mbps)

200 Mbps (200/50Mbps)

(400/200Mbps)

(100/30Mbps)

(200/70Mbps)

*обявените скорости са към българското и международното интернет пространство и са в мегабити

Скоростите и качеството на услугата за достъп до интернет зависят от типа използвана технология; вида на ползваното крайно устройство; едновременно ползване на услугата от няколко крайни устройства; ползване на услугата в пакет с други услуги, оптимизирани за определено съдържание, приложения или услуги, или комбинация от тях, когато тази оптимизация е нужна, за да се изпълнят изискванията за определено ниво на качество на тези други услуги, различни от достъпа до интернет; други фактори влияещи на скоростта;

  1. При предоставяне на услугата достъп до интернет, ОПЕРАТОРЪТ не ограничава правата на крайните потребители и се задължава да третира еднакво целия трафик, без дискриминация, ограничения и намеса, независимо от подателя и получателя, съдържанието, до което е получен достъпа или което е разпространено, предоставените или използвани приложения и услуги, и използваните крайни устройства. Извън това ОПЕРАТОРА, при спазване на всички нормативни изисквания на вътрешното законодателство и правото на ЕС, може да прилага разумни мерки за управление на трафика при спазване на принципите на прозрачност, недискриминация, пропорционалност, съгласно Регламент (ЕС) 2015/2120 от 25.11.2015 г. Разумни мерки за управление на трафика са тези, чието прилагане осигурява ефективното използване на ресурсите на мрежата, оптимизира цялостното качество на предаването и допринася за подобряване на услугата за потребителите.

  1. ОПЕРАТОРЪТ няма да предприема мерки за управление на трафика, надхвърлящи посочените в Член 3 параграф 2 от Регламента разумни мерки, в това число – да блокира, да забавя, да променя, да ограничава, да влошава качеството, да упражнява намеса или наблюдение в специфично съдържание, приложения или услуги, с изключение на случаи, когато това е необходимо и докато трае необходимостта: 1) С цел спазване на закона и действащото национално законодателство, както и правото на ЕС, действащо на територията на Република България, както и с цел спазване на актове на държавни, съдебни или други органи на държавна власт; 2) С цел запазване на сигурността и целостта на мрежата, крайните устройства и предоставяните услуги; 3) С цел за предотвратяване на предстоящо претоварване на мрежата и смекчаване на последствия от извънредни или временни претоварвания на мрежата. 4)превенция и възстановяване на мрежата от кибер и хакерски атаки и злоумишлен трафик . В този случай ОПЕРАТОРА може временно/докато трае необходимостта /за времето на атаката и разумен кратък интервал след нея с цел предпазване от повторна атака / да блокира /ограничава портове/протоколи

  1. Изброените, като изключения мерки за управление на трафика може да засегнат неприкосновеността на личния живот и защитата на личните данни на потребителите – физически лица, съобразно приложимото право. Мерките за управление на трафика може да обхващат обработване на лични данни, единствено, ако това обработване е необходимо и пропроционално за постигане на посочените по-горе цели, но при спазване на разпоредбите на вътрешното законодателство, както и в съответствие с разпоредбите на правото на ЕС, в това число и с тези на Директива 95/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета, и Директива 2002/58/ЕО на Европейски парламент и на Съвета;

  1. ОПЕРАТОРЪТ има право свободно да предлага услуги, различни от услугата – достъп до интернет, които са оптимизирани за определено съдържание, приложения или услуги, или комбинация от тях, когато това оптимизиране е необходимо, за да се изпълнят изискванията за определено ниво на качеството на съдържанието, приложенията или услугите.

  1. Потребителят има право да прекрати договора без да дължи неустойки с писмено предизвестие в случай на значително и непрекъснато или редовно повтарящо се несъответствие между действителните и договорените показатели за скорост на интернет услугата, установено с одобрен от Комисия за регулиране на съобщенията механизъм за наблюдение, като несъответствието трябва да е предизвикано от ОПЕРАТОРА. Процедурата по разваляне на договора по настоящия член може да стартира след подаване от страна на потребителя на предизвестие до Оператора, в което посочи в какво се състои неизпълнението и даде подходящ срок за отстраняването му. В случай, че ОПЕРАТОРА не е изпълнил задължението в подходящия срок, договорът ще бъде прекратен.

Shopping cart